مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ستاد اربعین حرم مطهر از ۱۰ صفر خدمات خود را در زمینه‌های مختلف به زائران اربعینی ارائه می‌دهد.

فعالیت موکب‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ۱۰ صفر تا ۹ ربیع‌الاول

غلامرضا قربان رعیت در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه ستاد اربعین حرم مطهر از ۱۰ صفر خدمات خود را در زمینه‌های مختلف به زائران اربعینی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: این خدمات در بخش‌های پذیرایی، بهداشت و درمان، اسکان و سایر خدمات رفاهی تا ۹ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بخش اسکان زائران غیرایرانی فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در صحن جوادالائمه(ع) برای خواهران و برادران به‌صورت مجزا در نظر گرفته شده است افزود: فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع نیز برای برادران ایرانی در صحن جوادالائمه(ع) آماده شده و خواهران ایرانی نیز در شبستان نجمه خاتون و بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره) اسکان داده خواهند شد.

غلامرضا قربان رعیت

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: زائرسرای حضرتی نیز با ظرفیت ۴۰۰ نفر در دو بخش خواهران و برادران در اختیار زائران اربعین خواهد بود.

وی به ارائه خدمات شست‌وشوی لباس زائران و خیاط‌خانه در حرم مطهر اشاره کرد و افزود: رخت‌شوی‌خانه ویژه خواهران در ورودی درب ۱۱ حرم مطهر، رخت‌شوی‌خانه مشترک خواهران و برادران در صحن جوادالائمه (ع) و خیاط‌خانه نیز در شبستان نجمه خاتون در دو شیفت از صبح تا پاسی از شب به زائران خدمت‌رسانی خواهند داشت.

قربان‌رعیت با اشاره به استقرار ۴ موکب برای پذیرایی و اطعام زائران در حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: خدمات دیگری همچون شارژ موبایل، واکس کفش، اورژانس اجتماعی، فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر و خدمات ابناءالسبیل در ایام اربعین حسینی به زائران ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای استحمام زائران نیز سرویس‌های بهداشتی صحن صاحب‌الزمان(عج) برای خواهران و برادران آماده شده است که در بخش خواهران ۲۱ دوش و در بخش برادران ۲۰ دوش تعبیه شده و سرویس بهداشتی واقع در ورودی صحن امام رضا(ع) نیز تعداد محدودی حمام برای استحمام زائران در نظر گرفته شده است.

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: دو نمایشگاه ویژه اربعین نیز در صحن جوادالائمه(ع) و صحن پیامبر اعظم(ص) در ایام اربعین به ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه از ۱۰ صفر تا ۹ ربیع‌الاول هر روز وعده صبحانه در چایخانه‌های حضرتی حرم مطهر بانوی کرامت توزیع می‌شود، یادآور شد: چایخانه‌های حضرتی هر شب نیز از دو ساعت قبل تا دو ساعت بعد از اذان مغرب به توزیع چای حضرتی خواهند پرداخت.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.